'Ondernemers en netcongestie: wat kun je doen?'

Datum: 2024-08-03

'Ondernemers en netcongestie: wat kun je doen?'

De provincie Noord-Holland heeft opnieuw de subsidieregeling Slimme Oplossingen bij Netcongestie (UVR SON) geopend. Van 1 juli tot 1 oktober 2024 kunnen bedrijven en organisaties subsidie aanvragen om inzicht te krijgen in hun elektriciteitsverbruik. Dit helpt hen om energie te besparen en hun verbruik slimmer te spreiden. De subsidie varieert van € 10.000 tot € 15.000 per aanvraag, met een totaalbudget van € 500.000.

Met deze subsidie kunnen bedrijven en organisaties slimme meet- en sturingssoftware aanschaffen waarmee je inzicht krijgt in je eigen elektriciteitsprofiel. Die meetgegevens kunnen gebruikt worden om elektriciteitsgebruik te verminderen of beter te spreiden over de dag. Lees hier het hele bericht met het aanvraagformulier.

Fiksers: Naast de subsidie staan ook de fiksers klaar om ondernemers te helpen, kijk hier waar de fiksers mee kunnen helpen: Fiksers helpen ondernemers bij netcongestieproblemen (youtube.com)

Save the date 24 oktober: Wat kan je doen tegen netcongestie?

Op 24 oktober organiseren we een sessie voor ondernemers in de provincie Noord-Holland die tegen netcongestie aanlopen. Wat kan je doen als je tegen netcongestie aanloopt? In de bijlage vind je de stap-voor-stap handleiding van ONHN. In deze sessie maken we dit stappenplan concreet voor jouw bedrijf. Voor elke fase hebben we experts aanwezig die met toepasbare voorbeelden laten zien wat mogelijk is. Bijvoorbeeld fase 1 ‘Achter-de-meter oplossingen’: Onze fiksers bespreken met je wat je kunt met informatie over het energieprofiel van jouw bedrijf. Welke informatie kan je hier uithalen? En welk voordeel brengt dit je als je last hebt van netcongestie?

Benieuwd naar deze sessie en de rest van de sprekers? Zet de save-the-date alvast in jouw agenda (zie bijlage). Na de zomer sturen we het volledige programma, je kan je wel alvast aanmelden via deze link!